• Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
  • Steigerhout Furniture
Home >> Informatie

Veel gestelde vragen

1. Algemeen

2. Onderhoud

3. Steigerhout Tafels

4. Loungebanken/hoekbanken

5. TV-meubels

 

Algemeen:

Q. Hoe neem ik contact op met Steigerhout Furniture?
A. Telefonisch zijn wij op werkdagen bereikbaar van 09.30 uur tot 16.30 uur. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie en de openingstijden van onze showrooms.

Q. Wat doe ik als iets ontbreekt bij levering of als er schade is bij levering?
A. Controleer bij ontvangst of de zending correct en compleet geleverd is. Ontbreekt er iets of is er schade ontstaan, noteer dit dan duidelijk op de afleverbon en neem contact met ons op. Zonder aantekening is het mogelijk dat wij reclamaties niet in behandeling kunnen nemen.

Q. Welke houtsoorten kan ik kiezen?
A. U heeft de keuze uit oud of nieuw steigerhout, geschaafd hout en geïmpregneerd vuren. Oud steigerhout is de meest populaire houtsoort. Bekijk onze houtkleuren pagina voor extra informatie m.b.t. de diverse houtsoorten en behandelingen.

Q. Welke kleur kan ik kiezen?
A. U heeft de keuze uit diverse behandelingen voor binnen en buiten. Bekijk onze behandelingen pagina voor alle informatie over de diverse behandelingen.

Q. Worden schroefgaten opgevuld?
A. Bij de wit behandelde meubels voor binnen worden alle eventuele schroefgaten in zicht opgevuld. Alle buitenmeubels, ongeacht de behandeling worden standaard niet opgevuld.

Q. Leveren jullie ook kussens op maat?
A. Ja, ook de kussens worden bij ons volledig in eigen beheer gemaakt en passen derhalve perfect op uw nieuwe loungebank, loungeset of hoekbank. De vulling bestaat uit een hoogwaardig SG35 polyetherschuim en de stof is waterafstotend en schimmelwerend en leverbaar in diverse kleuren. Bekijk onze kussens pagina voor meer informatie.

Q. Hoe kan ik bestellen?
A. Bestellen kan eenvoudig via onze webshop. Selecteer eerst het gewenste meubel, kies de gewenste maat en opties en voeg deze toe aan de winkelwagen, klik dan op verder winkelen om additionele producten toe te voegen. Telefonisch bestellen is uiteraard ook mogelijk.

Q. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
A. Na het plaatsen van uw bestelling via de webshop wordt deze handmatig gecontroleerd door één van onze medewerkers welke de definitieve orderbevestiging per mail zal toesturen. Wijzigen of annuleren kan zonder problemen tot aan de aanbetaling, dus bedenkt u zich of wilt u nog wat wijzigen aan de bestelling is dat geen probleem. U hoeft bij ons niet alles vooraf te betalen, wij vragen een aanbetaling van 25%, het restantbedrag dient contant of per pin voldaan te worden bij levering aan onze chauffeurs. Het geniet de voorkeur per pin te betalen bij levering. Hier vindt u onze internationale betaalgegevens.

Q. Wat is de huidige levertijd?
A. Bekijk onze levertijden pagina voor de meest actuele informatie over de huidige levertermijn.

Q. Op welke dag wordt mijn bestelling geleverd?
A. U krijgt de leverdatum c.a. 3 a 4 weken voor levering per e-mail door. Het dagdeel volgt 1 a 2 dagen voor de leverdatum, dit wordt ook per e-mail doorgegeven.

Q. Is een etagelevering ook mogelijk?
A. Ja, zonder meerkosten verzorgen wij ook een etagelevering. Alle meubels worden afgemonteerd geleverd tenzij anders overeengekomen. Het is dus van belang dat u zeker weet dat de meubels ook daadwerkelijk boven bezorgd kunnen worden.

Q. Hoeveel bedragen de bezorgkosten?
A. De bezorgkosten verschillen per land en regio, bekijk onze bezorgen pagina voor meer informatie.

Q. Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?
A. Afhalen van meubels is niet mogelijk, alle meubels worden uitsluitend bezorgd.

Q. Bezorgen jullie ook in het buitenland?
A. Ja, wij leveren ook in het buitenland. We hebben ondertussen reeds geleverd in Belgie, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Denemarken.

Q. Welke meubels staan er in de showrooms?
A. Bekijk de showroom pagina om een indruk te krijgen van welke meubels in welke showroom staan.

Onderhoud:

Q. Hoe kan ik mijn meubels goed onderhouden?
A. Meubels behandeld met 2 componenten lak kunnen afgenomen worden met een vochtige doek. Onbehandelde buitenmeubels kunt u elk jaar licht opschuren. Behandelde buitenmeubels kunnen het beste om het jaar opnieuw behandeld worden om een optimale bescherming te houden.

Q. Hoe bescherm ik mijn tuinmeubels in de winter?
A. Indien u de mogelijkheid heeft raden wij aan de meubels overdekt of binnen te zetten. Is dit niet het geval dan dient u de meubels op latjes te zetten zodat deze vrij van de grond staan. Standaard worden onze meubels op meubeldopjes geleverd en staan dus al iets vrij van de grond, maar de herfst en winter, wanneer de buitenmeubels toch veel minder gebruikt worden, is het raadzaam ze nog iets verder van de grond te zetten.

Tafels:

Q. Is het ook mogelijk tafels groter dan 300cm of kleiner dan 140cm te bestellen?
A. Ja, afhankelijk van het gewenste model zijn nagenoeg alle maten mogelijk, informeer hiernaar per e-mail.

Q. Kan ik ook een tussenmaat bestellen, bijvoorbeeld 200x90x76cm?
A. Ja, afwijkende maten kunt u in de laatste stap (3) van het bestelproces bij de opmerkingen aangeven. Rond de maat af naar boven en u weet de prijs voor de afwijkende maat, zo is de prijs van een tafel van 150x80 gelijk aan 160x80 en een tafel van 200x90 gelijk aan 200x100.

Q. Kan ik ook een combinatie maken van diverse modellen?
A. Ja, u kunt bijvoorbeeld kiezen om het mozaik blad van onze tafel Mignon op een ander onderstel te laten maken, of bijvoorbeeld een verstekblad i.p.v. rechte planken.

Q. Kan ik voor elk model een extra dik blad kiezen?
A. Nee, het extra dikke blad is uitsluitend voor een aantal modellen beschikbaar. Deze optie is alleen beschikbaar voor tafels waarbij het dikkere blad ook echt goed tot zijn recht komt. De extra dikke planken zijn variabel in breedte van 15 tot c.a. 20cm breed per plank, afhankelijk van wat er beschikbaar is. Momenteel hebben we weer ruim voldoende voorraad extra dikke balken tot 300cm.

Q. Wat is de inschuifhoogte van de tafels?
A. Dit is per tafel verschillend, bij de meeste tafels is dit 67cm bij een standaard blad. In geval van een extra dik blad wordt dat 65cm, de bovenhoogte blijft dus 76cm. Bij de meeste tafels staat aangegeven wat de inschuifhoogte is voor armstoelen.

Q. Zijn er ook nog andere modellen bartafels?
A. Naast de Kari, Olavi en Freya is nagenoeg elke tafel ook als bartafel / statafel te maken. Informeer naar de mogelijkheden en prijzen.

Loungebanken/loungesets en hoekbanken:

Q. Wat is het verschil tussen een open en gesloten achterkant?
A. Een open achterkant is niet afgewerkt, u ziet daarbij naar de constructie. In geval de achterkant niet zichtbaar is dan is dat geen probleem, staat de achterkant in het zicht dan is het mooier om een gesloten uitvoering te kiezen. Klik hier voor een voorbeeld.

Q. Hoe bestel ik een afwijkende maat loungebank?
A. Afwijkende maten kunt u in de laatste stap (3) van het bestelproces bij de opmerkingen aangeven. Rond de maat af naar boven en u weet de prijs voor de afwijkende maat, zo is de prijs van een loungebank van 230cm gelijk aan die van 240cm.

Q. Hoe bestel ik een afwijkende maat hoekbank?
A. In geval van een afwijkende maat kunt u de prijs bepalen door de buitenmaten bij elkaar op te tellen, door 2 delen en eventueel af te ronden naar boven. Wilt u bijvoorbeeld een hoekbank van 250x300cm (links 250cm, rechts 300cm) bestellen, dan is dat opgeteld 550cm, gedeeld door 2 is 275cm. De prijs is dan gelijk aan 280x280cm. Deze kunt u dan ook selecteren en de afwijkende maat via de opmerkingen doorgeven in stap 3 van de bestelprocedure.

Q. Wat is links en wat is rechts voor het kiezen van het aanzetdeel?
A. Links en rechts wordt bepaald voorstaand, kijkend naar de bank, klik hier voor een tekening van een hoekbank waarbij we duidelijk maken wat links en rechts is. Een aanzetdeel is het gedeelte wat tegen het bank gedeelte aangezet wordt. Zo is bijvoorbeeld bij ons model Juhani welke bestaat uit een bank gedeelte met aanzetstuk het aanzetstuk het gedeelte zonder eindleuning. Andere banken met een aanzetstuk zijn de Arvid, Noah, Santeri en Imre.

 

TV-Meubels:

Q. Kan ik ook een tv-meubel kleiner of groter dan de standaard maten bestellen?
A. Ja dat is mogelijk, echter houden we hierbij wel rekening of het gekozen type zich leent voor de gewenste maat. TV-meubel Freya in het formaat 100x45x45cm zou dan bijvoorbeeld een aanpassing krijgen door een deurtje weg te laten omdat de verhoudingen anders niet meer kloppen. Tussenmaten rondt u af naar boven, zo is een TV-meubel van 190cm gelijk in prijs aan een meubel van 200cm.

Q. Zit er een legplank achter de deurtjes?
A. Nee, standaard zit er bij onze tv-meubels geen legplank achter de deurtjes. Dit is een bewuste keuze daar met een legplank 2 apparaten soms beide net niet passen maar gestapeld, zonder legplank, juist weer wel. Optioneel kan de legplank wel gemonteerd worden desgewenst, u kunt dit eenvoudig in de laatste stap (3) via de opmerkingen doorgeven. Een meerprijs is van toepassing, de hoogte van de meerprijs is afhankelijk van het model.

Q. Zit er een achterwand achter elk meubel?
A. Dit verschilt per model, sommige modellen hebben een dunne achterwand, sommige modellen hebben een steigerhouten achterkant en andere modellen hebben geen achterkant. Desgewenst kan de achterwand er op locatie afgeschroefd worden, bijvoorbeeld t.b.v. betere ventilatie en warmteafvoer.

Q. Kan ik ook een eigen ontwerp laten maken?
A. Ja, dat is mogelijk. Een simpele tekening met afmetingen is vaak al voldoende.

Bestellen en bezorgen

Levertijd

Bezorgen

Betaalmogelijkheden